Ostoskorissa tuotteita 0 kpl.

Adhd ja oppimisen tuki (Kirja)

Olisipa minut huomioitu lapsena, jolla on ongelmia — eikä lapsena, joka on ongelma.

Lapsella tai nuorella ilmenevät tarkkaavuuden pulmat, levottomuus ja impulsiivisuus haittaavat usein merkittävästi oppimista ja toisten kanssa toimimista. Tällöin hän saa herkästi myös negatiivista palautetta, ja hänen vahvuutensa unohtuvat.

Keskittymiskykyä edistävät toimintatavat, kuten selkeät tavoitteet, johdonmukainen ohjaaminen ja toiminnallisuuden lisääminen, auttavat oppilasta ja helpottavat opettajan työtä. Kirjassa kerrotaan oireita lieventävistä, oppimista tukevista ja vahvuudet huomioivista toimintatavoista niin varhaiskasvatuksessa, peruskoulussa, toisella asteella kuin korkea-asteella. Kirjassa huomioidaan myös koulutusten nivelvaiheet ja siirtyminen työelämään.

ADHD-Aikuisen selv.opas2.0 (Kirja)

Tämä kirja on kirjoitettu tiedoksi ja tueksi ADHD-oireisille aikuisille, jotta he voisivat auttaa itse itseään. Onko läheiselläsi tarkkaavuushäiriö tai työskenteletkö ADHD-oireisten henkilöiden parissa? Myös tässä tapauksessa kirjasta on sinulle hyötyä.
Kirjan ensimmäiseen osaan on koottu kaikki, mitä ADHD-oireisen tarvitsee tietää tarkkaavuushäiriön oireista, syistä ja hoitomuodoista. Toisessa osassa kerrotaan, mitä jokainen voi itse tehdä helpottaakseen vaikeuksiaan ja muuttaakseen elämäänsä haluamaansa suuntaan. Eri ongelma-alueisiin - kuten keskittymisongelmiin, lykkäilyyn ja impulsiivisuuteen - pureudutaan kuhunkin kerrallaan. Konkreettiset esimerkit ja harjoitukset auttavat viemään uusia keinoja käytäntöön. Kirja on täysin uudistettu laitos aikaisemmin ilmestyneestä, innostuneen vastaanoton saaneesta ADHD-aikuisen selviytymisoppaasta.

Kirja soveltuu kaikille riippumatta siitä, onko heillä tarkkaamattomuuspainotteinen vai myös ylivilkkautta sisältävä tarkkaavuushäiriön muoto.

Kirjoittajilla on pitkä kokemus aikuisiän ADHD:n hoitamisesta ja he ovat tehneet myös aiheeseen liittyvää tieteellistä tutkimusta. Maarit Virta on psykologian tohtori, neuropsykologian erikoispsykologi ja psykoterapeutti. Anita Salakari on psykologian lisensiaatti ja neuropsykologian erikoispsykologi.

Adhd-käsikirja (Kirja)

Yksilöllisellä tuella voidaan merkittävästi vaikuttaa adhd-oireisen hyvinvointiin. Tässä kirjassa kerrotaan monipuolisesti, miten adhd-oireista lasta, nuorta ja aikuista voi tukea eri elämäntilanteissa. Teos kokoaa yksiin kansiin viimeisimmän tiedon adhd-oireyhtymän ilmenemisestä, diagnosoinnista, hoidosta ja kuntoutuksesta.
Kirjan tekijäkaarti koostuu muun muassa psykiatreista, psykologeista, toimintaterapeuteista sekä kasvatus- ja opetusalan ammattilaisista, jotka työssään kohtaavat adhd-oireisia ja heidän lähipiiriään. Teos on hyödyllistä luettavaa paitsi eri alojen ammattilaisille myös vanhemmille sekä nuorille ja aikuisille, joilla itsellään on adhd.
Kirja on tehty PS-kustannuksen ja ADHD-liiton yhteistyönä. 337 sivua. PS-kustannus 2018.

Adhd-käsikirja Jäsenhinta (Kirja)

kpl

Vaikeudesta voimaksi:neuropsykiatriset häiriöt ja niiden huomioiminen koulussa (Kirja)

Vaikeudesta voimaksi antaa kouluille tietoa ja välineitä neuropsykiatrisesti oireilevan oppilaan kohtaamiseen. Teoksessa on paljon apuväline-ehdotuksia, ideoita ja konkreettisia keinoja, joilla haastaviin tilanteisiin on mahdollista puuttua. Kirjassa on vahva teoreettinen pohja, ja sitä voi käyttää käsikirjana apuna arjen tilanteissa.
Lastenpsykiatri Anita Puustjärvi tuo kirjaan lääkärin näkökulman. Alakoulun erityisopettaja, kasvatustieteen lisensiaatti Jaana Parikka sekä yläkoulun erityisopettaja, apulaisrehtori Niina Halonen-Malliarakis puolestaan kertovat, millaisia mahdollisuuksia nykyinen koulu tarjoaa. Mukana on runsaasti opettajien, oppilaiden ja heidän huoltajiensa kokemuspuheenvuoroja, ja tekstissä kulkevat mukana neuropsykiatrisesti oireilevan oppilaan tarpeet ja hyvinvointi.
Aihetta käsitellään sekä alakoulun että yläkoulun näkökulmasta. Oppilaiden vanhemmille kirja tarjoaa näköalan nykyiseen kouluun ja sen tarjoamiin mahdollisuuksiin. Teos soveltuu myös kurssikirjaksi sekä luettavaksi kaikille kasvatusalan ammattilaisille ja opiskelijoille sekä muille aiheesta kiinnostuneille. 190 s. Finn Lectura 2017.